Mocne i słabe strony pracowników i agencji.

Analiza posiadanych kompetencji, aby uniknąć sytuacji, w której stworzona strategia, nie będzie wdrażana ze względu na brak odpowiednich kompetencji u pracowników i agencji.

Twoja analiza wyników wskaże niektóre z twoich mocnych i słabych stron. Warto je jednak znać, zanim zaczniesz wydawać budżet i zaczną pojawiać się wyniki.

Zbadaj kompetencje sklepu w zakresie marketingu cyfrowego w 7 aspektach, wykorzystując wyniki od 1 do 5 (5 to „Zoptymalizowane”).

1. Twoje podejście strategiczne

2. Proces oceny i poprawy wydajności

3. Zaangażowanie w zarządzanie inwestycjami w marketing cyfrowy

4. Zasoby i struktura cyfrowa, w tym integracja

5. Dane i infrastruktura lub platformy

6. Zintegrowana komunikacja z klientem w ramach płatnych dochodów media

7. Zintegrowane wrażenia klientów na komputerach i urządzeniach mobilnych

To jest ocena możliwości Smart Insights. Pomaga ci dowiedzieć się, gdzie jest twoja organizacja.

Etap 1 „Początkowy” (bez strategii, bez KPI itp.)

Etap 2 „Zarządzany” (z priorytetowymi działaniami i niektórymi KPI itp.)

Etap 3 „Zdefiniowany” (z jasno zdefiniowaną wizją i strategią, KPI bazujące na jakości, częściowa integracja dane i systemy itp.)

Etap 4 „Kwantyfikowany” (KPI z ważoną atrybucją, systemy zintegrowane itp.)

Etap 5 „Zoptymalizowany” (kluczowe wskaźniki wydajności, integralna część strategii itp.).

Oczywiście organizacja „zoptymalizowana” ma przewagę konkurencyjną nad organizacją, która znajduje się dopiero na „początkowym” etapie dojrzałości w zakresie marketingu cyfrowego. Transformacja cyfrowa wymaga wielu umiejętności (a także technologii).

Strategicznym wyborem, który się wtedy pojawia, jest to, czy zbudować nowo zorganizowany dział marketingu, czy zatrudnić agencje zewnętrzne. W sekcji Strategia ponownie o tym wspomnimy. W sekcji Działania możesz także zobaczyć nowo utworzony dział marketingu.

W sklepach, z którymi mieliśmy okazję pracować dobrze sprawdza się:

1. Zaangażowany w marketing / sprzedaż właściciel, z mocnym biznesowym backgroundem – klient

2. specjalista ds. komunikacji marketingowej (social media, teksty do reklam, koordynacja content calendar, współtworzenie newsletterów, oraz teksty pod seo / blog)

3. specjalista ds. it/webmaster – wdrożenia, piksele, katalogi, znajomość platformy sklepowej, kontakt z programistami sklepu, testy a/b, wdrożenia nowych systemów, dostępy do narzędzi)

4. opcjonalnie performance specjalista na etacie do fb, google ads, performance, email retargeting, analityka – lub freelancer / agencja

5. manager teamu obsługi klienta – jedna odpowiedzialna osoba