[activecampaign]

Trudno o większą ikonę streetwearu w Polsce niż Mass Denim. Marka działa już od 1998 roku i współpracowała gwiazdami amerykańskiego i polskiego rapu, takimi jak jak Guru, DJ Premier czy O.S.T.R. Ostatnie lata jednak nie przynosiły pożądanych wyników sprzedażowych i brand manager oraz właściciel marki, Michał, zdecydował się poprosić nas o wsparcie. Zadowolony z naszej pracy nad jego sklepem internetowym Bludshop.com zwrócił się do nas o pomoc przy projekcie strategii i taktyki dla własnej marki.

Jak nie wymyślać marki na nowo, lecz napisać nowy rozdział?

Pracę rozpoczęliśmy od ustalenia obecnego miejsca rynkowego MASSDNM – jakimi wartościami utożsamia się marka, co oferuje i kto jest jej odbiorcą. Ustalenie dokładnej tożsamości marki pozwoliło nam stworzyć strategię marki, na której oparliśmy wszystkie dalsze działania. 

Przeprowadziliśmy analizę obecnej grupy klientów Mass i utworzyliśmy persony. Dostrzegliśmy między innymi silne poczucie sentymentu wobec marki wśród klientów, co później wykorzystywaliśmy w komunikacji. Zbadaliśmy aktualne trendy rynkowe i konkurencję oraz ustaliliśmy value proposition i przewagę konkurencyjną marki. Wspieraliśmy właściciela i zespół wewnętrzny w egzekucji naszej wspólnej strategii i zadbaliśmy, by wszystkie zaplanowane elementy były dopinane w założonym terminie. Wzięliśmy odpowiedzialność za zatrudnienie agencji, która przejęła część procesów i kontrolowaliśmy postępy po ich stronie. 

Najważniejszym elementem nowego planu było skupienie się na sklepie marki. Wcześniej ubrania z logiem MASSDNM były dostępne u dystrybutorów i w partnerskich sklepach online. Własny e-commerce istniał, ale nie stanowił priorytetu. Zmiana ta otworzyła nowy rozdział w historii marki. 

Postawienie na własny sklep zmieniło zasady gry

Własna platforma umożliwiła nam przeprowadzanie badań i ankiet wśród klientów. Stworzyła możliwość znacznie bliższego kontaktu z klientami i pozwoliła zebrać mnóstwo wartościowego feedbacku. Aby lepiej docierać do użytkowników, niezbędne jest ich słuchanie, a bez własnego e-commerce’u jest to znacznie utrudnione. 

Dzięki badaniom dowiedzieliśmy się, że fani MASSDNM lubią kupować w oficjalnym sklepie. Mają zaufanie do marki, którą znają i wiedzą, że kupując od bezpośrednio od producenta najbardziej go wspierają. Własny e-commerce otworzył też drogę do wprowadzenia marki do Ceneo, co również zasugerowaliśmy oraz wspieraliśmy we wdrożeniu, integracji i przekazaniu dobrych praktyk.

Umocnienie marki na wszystkich kanałach sprzedaży

Marki często boją się, że stworzenie własnego kanału sprzedaży spotka się z negatywna reakcja dystrybutorów i tym samym spowoduje całościowy spadek sprzedaży. Nasz case pokazał, że scenariusz w stylu “wilk syty i owca cała” jest jak najbardziej możliwy. Sklep Mass Denim przyczynił się do budowania brandu, wzrostu popularności marki, a co za tym idzie, zwiększenia sprzedaży również u resellerów. Co więcej, w 2021 roku marka ma pojawić się w wielu nowych sklepach. 

Druga młodość Mass Denim

Stworzenie i wdrożenie strategii otworzyło nowy etap dla Mass Denim. Podczas ponad rocznej współpracy zdołaliśmy:

  • Przebudować sklep marki Mass Denim i 3-krotnie zwiększyć na nim sprzedaż 
  • Przyciągnąć uwagę dużego sklepu odzieżowego i rozpocząć wdrażanie marki do jego oferty
  • Dotrzeć do nowych klientów dzięki kampaniom Facebook Ads i Google Ads 
  • Zwiększyć sprzedaż u dystrybutorów
  • Dotrzeć do nowych sklepów

Dziękujemy ekipie MASS DNM, oraz agencji reklamowej White Anchor za rewelacyjną współpracę, szczególnie na etapie realizacji strategii i taktyki. Jesteśmy przekonani, że kolejne sukcesy przed Wami. 

Skontaktuj się z nami!

Opisz nam wyzwanie lub problem przed którym stoi Twoja firma, dzięki temu będziemy mogli lepiej przygotować się do stworzenia oferty współpracy. Jeżeli chcesz skontaktować się bezpośrednio, napisz: pawel.szymoniak@strategicmind.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *