Rynek e-commerce gęstnieje z roku na roku i sklepy szukają wszelkich sposobów, by zwiększyć ruch na stronie i sprzedaż. Jeden z liderów sprzedaży gier komputerowych w Polsce – muve.pl, chciał przetestować nową formę marketingową – partnerstwo  z dużą marką.

Ryzyko w wyborze partnera strategicznego

Współpraca marketingowa e-commerce’u i właściciela marki niesie ze sobą ryzyko dla obu stron. Kiepski produkt, niedopasowana grupa docelowa, czy partnerstwo z firmą o za małych, a czasami za dużych zasięgach, może skończyć się finansową klapą i stratą czasu dla obu stron.

Musieliśmy być wyjątkowo ostrożni, bo klientami Muve są gracze, jedna z najbardziej świadomych i wymagających społeczności w internecie. Gamerzy łatwo zrażają się do sklepów, marek i tytułów. Nie tolerują i nie przebaczają wpadek.

DTC vs E-commerce. Nierówne szanse?

Partnerstwo ma też to do siebie, że obie strony mogą skorzystać z niego w nierównym stopniu. Zwłaszcza, kiedy w grę wchodzi duży gracz, np. rozpoznawalny producent sprzętu komputerowego.

Praca jako konsultanci pokazała nam, że wiele sklepów, ale też firm z innych sektorów, zrobi wszystko, by znaleźć się na reklamie giganta. Czasami nie dostając nic, albo prawie nic w zamian. Naszym priorytetem było uniknięcie tej sytuacji; mieliśmy cele sprzedażowe, których zrealizowanie było najważniejsze.

Grabonament – kampania dedykowana graczom

W toku stałych analiz ilościowych i jakościowych badań znaliśmy doskonale profil klienta sklepu. Wykonaliśmy też głęboki research firm na polskim rynku, które potencjalnie nadawały się na partnera. Potrzebowaliśmy marki, którą nasi klienci znają, szanują i do której mają zaufanie. 

Wybór padł na dwóch producentów sprzętu gamingowego – Dell i Alienware. Pozostał jeszcze pomysł…

Wspólnie z agencją Monday, która odpowiadała za współpracę po stronie marek, wypracowaliśmy plan działania. Zasada była prosta: do wybranych modeli laptopów dla graczy, firmy dodawały “Grabonament”, czyli zestaw bonusów w postaci kodów zniżkowych na gry w naszym sklepie.

Proste i genialne. 

CZTEREJ ZWYCIĘZCY

Na akcji marketingowej skorzystali wszyscy. Gracze, bo do jakościowego sprzętu komputerowego dostawali gratisy idealnie dopasowane do swoich zainteresowań. Marka, bo gratisy przyciągnęły uwagę graczy, którzy chętniej kupowali wybrane laptopy.

I nasz klient Muve.pl, który:

  • zwiększył ruch na stronie i zyskał szerokie grono nowych i powracających klientów
  • zwiększył rozpoznawalność w sieci, dzięki współpracy z markami szanowanymi przez swoją grupę odbiorców

Sukces kampanii sprawił, że zdecydowaliśmy się na jeszcze jedną edycję Grabonamentu, tym razem z dodatkowym partnerem, firmą Roccat.


Dzięki wszystkim osobom zaangażowanym w projekt. Zrobiliśmy kawał dobrej roboty! Poniżej opis akcji w formie video.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *