[activecampaign]

Podstawy, takie jak dobry produkt, znajomość branży i sprawna obsługa klienta, to fundamenty sprzedaży, które pozwolą funkcjonować niemal każdemu sklepowi internetowemu. Trudno jednak myśleć o skutecznym skalowaniu bez eksperckiej wiedzy o branży e-commerce, o czym zdawała sobie sprawę Pani Monika Nowakowska, założycielka LaRose.care

W tym case study opowiemy, jak pomagamy sklepowi uzyskać istotną przewagę i umożliwiliśmy rozwój w konkurencyjnej branży kosmetycznej. 

E-commerce pod lupą – analiza i badania rynkowe

Pracę nad sklepem rozpoczęliśmy od weryfikacji dotychczasowych działań. Do najważniejszych pozytywów należała olbrzymia wiedza założycielki na temat branży i produktów oraz model biznesowy. Ustaliliśmy, że LaRose.care jako dystrybutor specjalistycznych koreańskich kosmetyków jest jedyną firmą w Polsce, która dostarcza je z kraju w 48 h.

Przede wszystkim jednak brakowało istotnej wiedzy o branży e-commerce i strategii długoterminowej, a działania marketingowe nie były systematyczne. Aby je poukładać, postanowiliśmy stworzyć lejek sprzedażowy, na którego podstawie ustaliliśmy, gdzie musimy docierać, by trafiać do klientek.  

Poznaj swój rynek i nie przepalaj więcej budżetu

Najważniejszym elementem, który pozwolił nam tworzyć strategię marketingową, było przeprowadzenie badań. Dzięki ankietom, pop-upom, raportom potrzeb klientów, informacjom z Allegro i Google, oraz analizie HotJara i Analyticsa zdobyliśmy ogromną ilość informacji o klientkach sklepu i ich potrzebach. Wiedza ta pozwoliła nam opracować profil sklepu i jego pozycję na rynku. Za główne cechy uznaliśmy eksperckie podejście związane z obecnością kosmetolożki na pokładzie i poważniejsze, bardziej fachowe podejście do tematu w porównaniu do branżowego standardu. 

Zgodnie z tymi wnioskami ustaliliśmy priorytety dla kanałów komunikacji. Uznaliśmy za nieopłacalne konkurowanie na Facebooku z dużymi brandami, a kluczowym kanałem powinien stać się YouTube, który jest najlepiej przystosowany do wartościowych i profesjonalnych, ale wciąż luźno podanych treści. Taktyka ta okazała się być niezwykle skuteczna, a przychód z kanału wzrósł o 191%.

Dzięki badaniom ustaliliśmy również, że kolejną drogą do rozwoju jest poszerzenie oferty. LaRose.care miało reputację sklepu z kosmetykami koreańskimi i na początku stanowiły one blisko 100% oferty. Z badań wyszło nam jakich jeszcze marek poszukują klientki co pozwala nam stale pracować na ofertą. Zasugerowaliśmy dodanie do asortymentu kilku kolejnych marek, które spotkały się z dobrym odbiorem klientek. 

Mierzenie efektów to klucz

Ustalenie najbardziej wartościowych kanałów komunikacji jest niezwykle istotne, ale w parze z nimi musi iść mierzenie rezultatów działań. Pomogliśmy La Rose stworzyć warunki i narzędzia do sprawdzania skuteczności kampanii influencer marketingowych. Dzięki temu w końcu wiadomo, które współprace przynoszą największe korzyści, a z których należałoby zrezygnować. 

Na podstawie badań stwierdziliśmy też, że współpraca z zatrudnioną przez sklep agencją performance marketingową jest źle weryfikowana i nierentowna. Dostrzegliśmy błędy w konfiguracji Google Analytics, które pomogliśmy wyeliminować, by móc prawidłowo badać efekty w przyszłości, a następnie tymczasowo przejęliśmy Google AdWords i zmieniliśmy w rentowne źródło ruchu.

Sprzedaż rośnie, więc musi rosnąć zespół 

Podczas naszej pracy ze sklepem dostrzegliśmy, że rozwój może być hamowany przez brak wystarczających kompetencji w zespole. Uznaliśmy, że konieczne dla dalszego skalowania będzie zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za sprzedaż na Allegro. Po udanej rekrutacji zajęliśmy się przeszkoleniem nowej osoby i wprowadzeniem w tajniki platformy. 

Niezbędne do skalowania było też poukładanie procesów i odpowiedzialności wewnątrz firmy, więc w tym celu wdrożyliśmy narzędzie do planowania zadań – Asana. Precyzyjne ustalenie kompetencji wewnątrz firmy znacznie usprawniło codzienną pracę i dało podstawy do dalszej specjalizacji, która jest konieczna do skalowania biznesu. 

Jak rywalizować w konkurencyjnej branży?

6-osobowy zespół LaRose trafił do nas w trudnym momencie zaraz przed pandemią, co zgrało się z wyzwaniami dotyczącymi skalowania biznesu. Wzięliśmy odpowiedzialność za wykonanie kompletnej analizy biznesowej i stworzenie strategii, która sprawdzi się na mocno nasyconym rynku kosmetycznym. 

Nasza współpraca pozwoliła sklepowi przygotować niezbędne fundamenty pod dalszy rozwój, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa! Wciąż kontynuujemy wspólne działania i pomagamy rozwijać ten mega ambitny projekt, a ekipie LaRose dziękujemy za zaufanie i dotychczasową współpracę.

Skontaktuj się z nami!

Opisz nam wyzwanie lub problem przed którym stoi Twoja firma, dzięki temu będziemy mogli lepiej przygotować się do stworzenia oferty współpracy. Jeżeli chcesz skontaktować się bezpośrednio, napisz: pawel.szymoniak@strategicmind.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *