Nasz klient to jeden z największych polskich e-commerce’ów z odzieżą i akcesoriami hip-hopowymi. Sklep posiada bazę ponad kilkuset tysięcy klientów i na stałe wrósł w świadomość polskich fanów streetwearu, czyli mody ulicznej. 

PROBLEMATYCZNE SYSTEMY E-COMMERCE

Sklepy internetowe często sięgają po rozbudowane narzędzia do obsługi klienta i marketingu, jednak nie zawsze przynosi to korzyść. Zwłaszcza, jeśli wybór pada na systemy “wszystko w jednym”, z wieloma funkcjami, z których na co dzień mało kto korzysta.

Sklep używał jednej, wielofunkcyjnej platformy zarówno do obsługi klientów, jak i do marketingu. Jak się okazało, oba moduły korzystały z jednego IP, z którego codziennie wychodziły tysiące maili.

Po jakimś czasie reputacja domeny spadła, newsletter miał niską – prawie zerową – dostarczalność i maile zaczęły wpadać do SPAMu. Co to oznacza dla biznesu?

Problem klienta

NIEZADAWALAJĄCY WSPÓŁCZYNNIK OTWARĆ I KLIKNIĘĆ NEWSLETTERÓW

Sklep korzystał z platformy sklepowej w modelu saas, z której wysyłali zarówno wiadomości transakcyjne, jak i marketingowe. Klient korzystał do tej pory z profesjonalnego narzędzia do e-mail marketingu, które oferowało wiele ciekawych funkcji marketingowych, jednak nie było w stanie zapewnić wysokiej dostarczalności. Powodem takiego stanu rzeczy była głównie współdzielona infrastruktura. Klient nie mógł samodzielnie zadbać o swoją reputację i cierpiał z powodu błędów popełnianych przez pozostałych użytkowników współdzielonego adresu IP. eCommerce tracił pieniądze i reputację wśród klientów, ponieważ wiele newsletterów trafiało do Spamu.

ILE KOSZTUJE TRAFIANIE DO SPAMU?

Niska reputacja domeny i lądowanie w SPAMie rodziło szereg problemów:

  • Wysiłek marketingowców szedł na marne
  • Sklep tracił PR-owo, bo zaczął kojarzyć się ze SPAMem i brakiem profesjonalizmu
  • Do spamu trafiały nie tylko maile marketingowe, ale także obsługowe
  • Klienci irytowali się utrudnioną komunikacją z działem wsparcia i obsługi

Wszystkie te czynniki spowodowały spadek sprzedaży sklepu i poświęcanie czasu i pieniędzy na rozwiązywanie problemów technicznych. Narzędzie, które miało ułatwić życie, zaczęło je utrudniać, a skutki finansowe mocno dotknęły właścicieli firmy.

Rozwiązanie

PROSTOTA NARZĘDZIA KLUCZEM DO SUKCESU

PROSTO to nie tylko jedna z hip hopowych marek w ofercie sklepu internetowego, ale także dewiza, która przyświeca nam w rozwiązaniu problemu sklepu.

Zaproponowaliśmy przetestowanie dwóch narzędzi do automatyzacji mailingów: tańszych, prostszych, dedykowanych wysyłce newsletterów. Po przeprowadzeniu kilku wysyłek, jedno z nich zapewniło zdecydowanie wyższą skuteczność wysyłkową.

Co ciekawe, narzędzie jest rodzimej produkcji, co było jednym z powodów lepszej dostarczalności maili u polskich providerów pocztowych. Wysyłki do zagranicznych operatorów też wypadły wzorowo, a dodatkowo narzędzie kierowało wiadomości do odpowiednich zakładek na skrzynkach. 

Osiągniete korzyści:

  • Zwiększona dostarczalność e-mail
  • Zwiększona konwersja z newsletterów
  • Szybka integracja z indywidualną, wysoce skalowalną infrastrukturą
  • Zaawansowane narzędzia analityczne, pozwalające porównać skuteczność poszczególnych kampanii
  • Dostęp do informacji o tym, co wydarzyło się z każdą, indywidualną wiadomością.

REZULTATY

Dostarczalność newsletterów firmy osiągnęła ponad 99,9%. Przełożyło się to oczywiście również na wzrost liczby unikalnych otwarć wiadomości i sprzedaży za pomocą komunikacji e-mail. Dzięki bezpośrednim umowom z polskimi providerami i wieloletniemu doświadczeniu na polskim rynku, EmailLabs zapewnił klientowi wyższą dostarczalność niż międzynarodowy dostawca.

GENIUSZ TKWI W PROSTOCIE

Maile przestały trafiać do SPAMu, a dostarczalność maili osiągnęła ponad 99,9%. Sklep odnotował znaczny wzrost sprzedaży z newsletterów, dzięki zwiększonej liczbie unikalnych odwiedzin na ofercie.

Obsługa klienta sklepu przestała zmagać się z problemami technicznymi, dzięki czemu pracownicy mogli skupić się na szybkiej i sprawnej pomocy klientom.

Warto też wspomnieć, że zaproponowane przez nas narzędzie łatwo zintegrowało się z infrastrukturą firmy i generuje proste, przejrzyste raporty. Na ich podstawie sklep może porównywać skuteczność kampanii i pracować nad poprawą konwersji.

Masz podobny problem w swoim sklepie i czujesz, że nie wykorzystujesz potencjału sprzedażowego? Odezwij się przez formularz kontaktowy, a na pewno pomożemy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *