Ustalamy kim jest klient sklepu internetowego, na którym Ci zależy. Zaprojektujemy pozycjonowanie marki oraz propozycję wartości ecommerce. Dzięki temu zbudujesz solidny brand, który wpłynie na sprzedaż. Propozycja rynkowa jest kluczem do ustalenia kanałów, które wykorzystamy, oraz budowie lub poprawie ecommerce, jak również sposobie komunikacji z rynkiem.

Przewaga konkurencyjna

Strategia biznesowa, która powstaje bez analizy konkurencji jest nic nie warta, ponieważ jeśli nie znasz swojej konkurencji, nie znasz tak naprawdę siebie. Pomożemy Ci ustalić Twoje mocne oraz słabe strony i skonfrontujemy je z konkurencją, a na podstawie tych danych stworzymy skuteczną strategię, która zapewni długotrwały rozwój biznesu.

Podczas naszego procesu tworzenia strategii e-commerce, ustalenie przewagi konkurencyjnej ma olbrzymie znaczenie. To dzięki tym informacjom wiemy, w jaki sposób budować długoterminową strategię, która maksymalnie wykorzysta Twoje atuty oraz pomoże zminimalizować słabe punkty. 

Co najważniejsze, badania opieramy na podstawie doświadczenia z pracy przy kilkudziesięciu sklepów oraz twardych danych, narzędzi, i metod analitycznych. Tworzenie przewagi konkurencyjnej nie może być chaotycznym procesem i tylko przeprowadzony systematycznie zapewni sprzedażowe i wizerunkowe rezultaty. 

Ustalenie przewagi konkurencyjnej pozwoli Ci:

  • tworzyć skuteczniejszą politykę cenową
  • lepiej zrozumieć swój biznes i wartości jakie dostarcza – pod względem produktu i obsługi klienta
  • wyeliminować swoje słabe punkty
  • lepiej poznać konkurencję i jej mocne i słabe strony
  • stworzyć skuteczną strategię długoterminową opartą na danych

Pozycjonowanie marki

Dlaczego klienci wybierają Twój sklep?

Co charakteryzuje Twoją ofertę?

Jak wyróżniasz się na tle konkurencji?

Czy Twoje ceny są odpowiednie?

Jeśli nie potrafisz dokładnie odpowiedzieć na te pytania, z pewnością nie wykorzystujesz w pełni potencjału swojego e-commerce’u. Precyzyjne ustalenie pozycji rynkowej pozwala na znacznie skuteczniejsze działania marketingowe i wyeliminowanie ryzyka nietrafionych kampanii.

Pozycjonowanie marki sklepu internetowego to kluczowy element budowania strategii rynkowej. Wykorzystujemy informacje zdobyte dzięki analizie sklepu, produktów i konkurencji, by pomóc Ci lepiej zrozumieć Twój biznes i jego obecną pozycję. Na tej podstawie tworzymy efektywny plan rozwoju oparty na twardych danych i wiedzy rynkowej. 

Pomożemy Ci ustalić:

  • jakie wartości niesiesz klientom, dlaczego Ciebie wybierają (a dlaczego nie)
  • czym wyróżniasz się na tle konkurencji
  • kim jest Twój klient i jak się z nim komunikować
  • i dzięki tym informacjom ostatecznie stworzyć strategię marketingowo-sprzedażową, zgodną z esencją Twojego biznesu i Twoimi możliwościami

Strategia ecommerce zawiera ponadto:

a) Value Proposition – Propozycja wartości

b) Rynek docelowy

c) Określenie i opis person

d) Doświadczenia marki (Customer Experience / CX)