MMAniak to tworzony przez pasjonatów sportów walki sklep ze sprzętem treningowym. Nasza współpraca rozpoczęła się od działań lead generation oraz SEO+Ads, ale szybko przekształciła się w pełne wsparcie strategiczne, które zaowocowało trafieniem sklepu do czołówki w branży.
W zespole MMAniaka nie brakowało wiedzy specjalistycznej i zaangażowania, ale by umożliwić biznesowi skalowanie, konieczne było stworzenie profesjonalnej strategii marketingowej. Zadanie rozpoczęliśmy od pracy u podstaw, zdefiniowania kluczowych wartości sklepu, analizy rynku i konkurencji.
Przeprowadziliśmy dogłębną analizę obecnych klientów korzystając z kilku ścieżek. Wykorzystaliśmy dane ruchu na stronie z Google Analytics, zbadaliśmy zachowanie użytkowników podczas przeglądania sklepu i skorzystaliśmy z wartościowego doświadczenia zespołu obsługi klienta. Mnóstwo informacji uzyskaliśmy również dzięki ankietom i badaniom telefonicznym. Dowiedzieliśmy się m.in. czego użytkownikom brakuje na sklepie, z jakich mediów korzystają i jak długo trenują. Dzięki tym informacjom poszerzyliśmy tematykę artykułów na blogu o newsy ze świata sportów walki i posty o zawodnikach. Świetny efekt przyniosły też rozpoczęte współprace z klubami sportowymi i trenerami, a zaplanowane zostały również współprace z influencerami.
Ponadto przygotowaliśmy strukturę kampanii na Facebooku i Google, a także wzięliśmy odpowiedzialność za dopasowanie i wdrożenie odpowiedniego systemu marketing automation, w tym przypadku edrone.. Wszystkie te elementy nie tylko pozwoliły zwiększyć sprzedaż, ale co ważniejsze, stanowią niezbędny fundament pod skalowanie sklepu w kolejnych latach.
Zupełnie jak w przypadku sportowców, dobrze funkcjonujący e-commerce to organizm składający się z wielu elementów i wymaga kompleksowego podejścia. Aby umożliwić skalowanie biznesu, konieczny był pełny “plan treningowy”.
Jednym z jego elementów było opracowanie standardów obsługi klienta. Przejęliśmy ten temat, ułożyliśmy listę zasad i przeprowadziliśmy szkolenie w zespole. Zadbaliśmy również o usprawnienie procesów w firmie. Kluczowe w tym zakresie było wprowadzenie do MMAniaka narzędzia do zarządzania projektami. Wdrożyliśmy i przeszkoliśmy zespół z zarządzania marketingiem i sprzedaża w systemie Asana.
Zaobserwowaliśmy częsty problem dla rozwijających się firm – zbyt duży zakres obowiązków osób decyzyjnych. Przeprowadziliśmy analizę kompetencji i ustaliliśmy potrzeby nowych stanowisk. Ponadto, u części obecnych pracowników dostrzegliśmy duży potencjał do rozwoju i możliwość specjalizacji w konkretnych dziedzinach. Dzięki temu usprawnił się podział obowiązków i odpowiedzialności za określone działania.
Projekt w liczbach
Poznaj wyniki case study
wzrost przychodów
wzrostu ruchu na blogu
wzrost przychodów z content marketingu
Zamknięcie siłowni i klubów sportowych było olbrzymim ciosem dla sklepów ze sprzętem do sportów walki. To było jasne, że ucierpi sprzedaż akcesoriów do sportów kontaktowych, ale to przecież nie powód, by zawiesić rękawice na kołku. Zamiast ograniczać wydatki marketingowe, pokierowaliśmy się mądrą odwagą i opracowaliśmy rozwojowy plan działania.
Konieczne było poszerzenie asortymentu i skupienie komunikacji na treningach outdoorowych i domowych. Kampanie ukierunkowane na tę tematykę przyniosły świetne efekty. Podczas, gdy duża część konkurencji przespała okres lockdownowy, MMAniak umocnił swoją pozycję, osiągając ostatecznie ponad 60% wzrostu przychodów względem roku 2019.
Strategia, która pozwala sklepowi na długotrwały rozwój
Wdrożona przez nas strategia marketingowa i taktyka pomogła sklepowi nie tylko przetrwać okres pandemii, ale znacznie zwiększyć obroty w tym trudnym okresie. Podczas trwającej 1,5 roku współpracy udało nam się:
- Zwiększyć przychody w ciągu roku o ponad 60% (ostatni miesiąc blisko 100%)
- Dotrzeć do nowych grup klientów, niezwiązanych ze sportami walki
- Rozwinąć content i zwiększyć ruch na blogu o 280% w skali roku oraz przychody z bloga o 60%
- Wdrożyć podejście procesowe w działaniach marketingowych sklepu
Dziękujemy zespołowi MMAniak za świetną współpracę! Jeszcze jest sporo do poprawy, ale jesteśmy na dobrej drodze do mistrzostwa.