fbpx

Strategiczny audyt e-Commerce

Audyt eCommerce oparty na wieloletnim doświadczeniu naszych ekspertów. Audyt e-commerce pozwala sprawdzić aktualną sytuację i strategię firmy oraz zaplanować działania naprawcze.

Audyt eCommerce polega na zaangażowaniu zewnętrznych konsultantów, którzy pomagają w przeanalizowaniu strategicznych elementów i kluczowych obszarów sprzedaży internetowej m.in. ocena strategii biznesowej, marketingowej, technologicznej oraz doświadczenia użytkownika. Konsultanci podczas audytu diagnozują problemy. Po audycie, który trwa do kilku dni audytor przedstawia raport i plan rozwojowy lub naprawczy.

agencja marketingowa

Audyt eCommerce – główne obszary

Rozwiązywanie problemów w obszarze wyników sprzedaży internetowej wymaga kompleksowego podejścia. Skupianie się tylko na jednym obszarze może nie być wystarczające do trwałego rozwiązania problemów. Najczęściej problemy w eCommerce powstają w różnych obszarach, dlatego nasz zespół jest wyspecjalizowany w obszarach, które wpływają na wynik biznesu.

  • Audyt strategii marketingowych

    Oceniamy skuteczność strategii i kampanii marketingowych, analizujemy kanały komunikacji, segmentację klientów i spójność marki. Pomagamy zoptymalizować marketing-mix, by dostosować działania do celów biznesowych.

  • Audyt strategii pozyskiwania klientów

    Analizujemy efektywność działań lead generation, ścieżki zakupowej oraz narzędzi performance marketingu, aby zwiększyć liczbę i jakość pozyskiwanych klientów. Sprawdzamy, które kanały przynoszą najlepsze wyniki i jak zoptymalizować proces akwizycji.

  • Audyt strategii sprzedaży internetowej

    Oceniamy funkcjonalność, UX, CRO oraz wydajność sklepu internetowego, aby zwiększyć konwersje i poprawić doświadczenie zakupowe klientów. Pomagamy wdrażać usprawnienia techniczne i optymalizacyjne, które przekładają się na lepsze wyniki sprzedaży.

  • Audyt obsługi klienta

    Sprawdzamy procesy obsługi klienta na każdym etapie – przed, w trakcie i po zakupie – aby poprawić satysfakcję i lojalność klientów. Analizujemy wydajność kanałów wsparcia, systemy CRM i czas reakcji, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy.

  • Audyt strategii biznesowej

    Analizujemy model biznesowy, propozycję wartości, oraz cele długoterminowe firmy, aby upewnić się, że są one dostosowane do zmieniających się warunków rynkowych. Pomagamy zidentyfikować szanse na rozwój, optymalizację kosztów i wzmocnienie konkurencyjności.

  • Audyt procesów zarządzania

    Oceniamy efektywność zarządzania zespołami, procesy decyzyjne oraz strukturę organizacyjną firmy, aby poprawić wydajność operacyjną. Pomagamy w optymalizacji workflow, delegowaniu zadań i wdrażaniu najlepszych praktyk zarządzania.

strategic mind

Najlepszym pierwszym krokiem jest rozmowa z jednym z naszych konsultantów.

W czasie darmowych 30 minut można sprawdzić kompetencje wybranego konsultanta oraz poszukać odpowiedzi czy audyt eCommerce będzie najbardziej optymalnym rozwiązaniem.

Zamów Bezpłatną Konsultację

Jak wygląda proces współpracy?

Dokładny kształt i zakres wsparcia współtworzony jest podczas pierwszego spotkania – warsztatu zerowego. Każda firma jest unikalna i wymaga zastosowania wysoce zindywidualizowanych rozwiązań i planu na trudności, z którymi się mierzy.

Warsztat Zerowy

Raport i plan naprawczy

Wdrożenie rozwiązań

Monitorowanie i optymalizacja

Warsztat zerowy i audyt

  • Szczegółowe omówienie aktualnej strategii, procesów i działań w organizacji.
  • Analiza danych klienta wykonywana przez konsultantów biznesowych oraz ekspertów w dziedzinie technologii, marketingu i sprzedaży.
  • Wskazanie obszarów, które wymagają zmian.
  • Raport i naprawczy

    Przygotowanie raportu po zakończeniu warsztatu zerowego i na jego podstawie – planu działań.

    Wdrożenie rozwiązań

  • Wdrożenie ustalonych rozwiązań, przy profesjonalnym wsparciu Konsultantów, którzy zadbają o płynność procesu.
  • Monitoring procesu zmian i analiza efektów.
  • Monitorowanie i optymalizacja

  • Bieżące konsultacje z klientem i weryfikacja przyjętych kierunków działania.
  • W razie potrzeby i zmian rynkowych – rozszerzenie lub modyfikacja ustalonych rozwiązań.
  • Audyt eCommerce – czy warto?

    • Dopasowane rozwiązania

      Skupiamy się na konkretnych problemach i potrzebach klienta, co pozwala opracować rozwiązania idealnie dopasowane do jego sytuacji.
    • Niezależna opinia

      Oferujemy rzetelną ocenę, a także rekomendacje oparte na dowodach, co umożliwia klientom podjęcie świadomych decyzji i skuteczne działania naprawcze.
    • Audyt i wsparcie we wdrożeniu zmiany

      Prowadzimy rzetelną analizę, a także rekomendacje oparte na dowodach, co umożliwia klientom podjęcie świadomych decyzji i skuteczne działania naprawcze.

    FAQ – Najczęściej zadawane pytania o audyt

    • Standardowy koszt wynosi od 6480 do 10800 zł netto. Warto skontaktować się z nami, aby uzyskać dokładną ofertę cenową opartą o skalę i etap rozwoju, w którym znajduje się firma.

    • Czas trwania zależy od wielkości sklepu i zakresu audytu, ale zazwyczaj wynosi od kilku dni do kilku tygodni.

    • Nasz zespół stanowią eksperci, konsultanci, dyrektorzy e-commerce. W każdym przypadku dopasowujemy audytora w oparciu o doświadczenie w zgłaszanej przez naszego klienta trudności.

    • Audyt pozwala zidentyfikować bariery wzrostu, optymalizować procesy zakupowe, zwiększać konwersję i poprawiać efektywność działań marketingowych.

    • Audyt obejmuje kompleksową analizę strategii biznesu, sklepu internetowego, technologii, UX/UI, marketingu, konwersji i procesów operacyjnych –  w zależności od problemu biznesowego, z którym zmaga się firma klienta.

    • Wszystkie osoby odpowiedzialne na poziomie menedżerskim za rozwój sklepu, marketingu, obsługi klienta oraz Zarząd do kwestii strategicznych.

    • Zależy nam na poznaniu aktualnego stanu firmy eCommerce oraz jej kluczowych obszarów, strategii, procesów i działań. Firmy nie muszą nadmiernie przygotowywać się do procesu audytu.

    • Tak, każdą współpracę rozpoczynamy od podpisania umowy poufności. Mamy własny szablon umowy, ale jesteśmy otwarci na podpisanie umowy dostarczonej przez klienta.

    • Zamów Bezpłatną Konsultację i opowiedz nam o swoch problemach, wyzwaniach i celach, które są ważne dla Ciebie lub Twojej firmy.

    • Tak, audyt kończy się raportem z rekomendacjami, które obejmują kroki do optymalizacji i rozwoju poszczególnych obszarów biznesu.

    Poznaj opinie o nas

    Podczas warsztatu zerowego udało się dokonać sprawnego przeglądu celów oraz umiejętności wewnętrznych. Zespół Strategic Mind zrozumiał dość unikalne podejście zespołu do ryzyka oraz oczekiwanej dynamiki wzrostu. W bardzo krótkim czasie organizacja otrzymała rekomendacje dotyczące strategi i optymalizacji zestawu narzędzi. Najbardziej istotną wartością warsztatu dla działu marketingu była rekomendacja zmian w ocenie wydatków reklamowych, testów komunikacji oraz dopasowywaniu jej do etapu lejka. Dla mnie już same pytania które padły podczas warsztatu zmieniły podejście do procesów i systematyczności w rozwijaniu produktu.

    Michał Mielnicki / Kanaste ECommerce Marketing Manager

    Warsztat Strategiczny przeprowadzony przez firmę Strategic Mind był nie tylko doskonałym narzędziem do identyfikacji obszarów do poprawy, ale także skoncentrował się na wydobyciu mocnych stron mojego biznesu. Dzięki temu zyskałam pełniejsze zrozumienie, w których obszarach moja firma już się wyróżnia i co może stanowić jej przewagę na rynku. Co jest szczególnie istotne – osoba przeprowadzająca warsztat, jako osoba spoza organizacji, bez „bagażu emocjonalnego” związanego z budową sklepu i procesów od podstaw – potrafi obiektywnie spojrzeć na cały projekt. Analiza procesów i obecnego funkcjonowania sklepu była przeprowadzona z ogromnym zaangażowaniem, co pozwoliło na sprawne przeanalizowanie wszystkich procesów. To naprawdę imponujące, jak w ciągu kilku godzin Konsultant był w stanie tak dogłębnie przeanalizować funkcjonowanie sklepu internetowego w ramach całej organizacji! Specjalista, z którym współpracowałam podczas warsztatu wykazał się dogłębnym zrozumieniem specyfiki mojej branży oraz indywidualnych potrzeb mojego biznesu. Podczas spotkania czułam, że moje obawy i cele są naprawdę brane pod uwagę. Dodatkowo, Konsultant przeprowadzający warsztat skoncentrował się nie tylko na samych procesach, ale również na relacjach między nimi oraz na efektywności organizacyjnej. To holistyczne podejście pozwoliło mi zobaczyć, jak każdy element organizacyjny może wpływać na całość, co otworzyło nowe perspektywy i możliwości optymalizacji. Warsztat Zerowy nie tylko ujawnił obszary do poprawy w moim biznesie, ale również dostarczył konkretnych, realistycznych i dostosowanych do sytuacji propozycji rozwiązań. Krok po kroku, specjalista Strategic Mind wyjaśnił, jakie są możliwości optymalizacji procesów, zwiększenia efektywności i poprawy doświadczenia klienta w moim sklepie internetowym. Komunikacja była klarowna, a Konsultant był otwarty na wszelkie pytania i uwagi, co przyczyniło się do jeszcze lepszej współpracy. Po Warsztacie Zerowym wiedziałam, że firma Strategic Mind to Partner, na którym mogę polegać, dlatego zdecydowałam się na dalszą współpracę.

    Małgorzata Skonecka / Branża fmcg ECommerce Manager

    Współpraca ze Strategic Mind to rozległa wiedza, praktyczne doświadczenie, ale przede wszystkim metodyczne podejście do procesu tworzenia strategii, taktyk i ich egzekucji. Nie bez znaczenia jest też charyzma i partnerskie podejście Konsultantów. Poprzez umiejętnie stawiane pytania zespół jest cały czas stymulowany do wspólnego poszukiwania rozwiązań i rozwoju, a na nim zależało nam najbardziej.

    Łukasz Grajewski / SZOPEX DUTKIEWICZ Sp. z o.o, Sp. K. (SklepBiegacza.pl) CEO

    Zawierzyliśmy firmie Strategic Mind opiekę nad strategią i egzekucją w naszym sklepie internetowym. Od momentu startu współpracy można było odczuć poprawę kluczowych wskaźników, które nieustannie dalej rosną. Odczuwalna jest też zmiana w sposobie funkcjonowania zespołu i poprawę morali. Współpraca z Strategic Mind jest jedną z najlepszych decyzji jakie podjąłem w moim życiu i mogę z czystym sercem zarekomendować Pawła jako dobrego partnera w biznesie.

    Maciej Serafin / PHU A/B/C Vice President of eCommerce

    Podjęcie decyzji o współpracy nie było łatwe, ale za rekomendacją zaufanych osób podjąłem ją. Jak na tamte czasy była to decyzja odważna, gdyż wiązała się z przekazaniem pewnych kompetencji do Strategicmind. Z perspektywy czasu, uważam że było warto, skorzystałem z okazji przesuwając się na inny poziom. Inwestycja zwróciła się, dzięki Przemek i Paweł.

    Adam Gierek / Europ24 Prezes Zarządu

    Zespół ma rozległą wiedzę popartą doświadczeniem na rynku e-commerce i ciągle szukają nowych rozwiązań. Polecam współpracę ze Strategic Mind!

    Miłosz Ryniecki / Fluentbe.com CEO

    Strategic Mind pomógł nam w strategii i taktyce, które uporządkowały chaos. Ponadto wybrali i pomogli wdrożyć system marketing automation i zbudowali zespół performance marketingu, oraz stale wspierają nas w analizie rynku i aktualizacji strategii marketingowej. Te rekomendacje spowodowały ponad 100% wzrostu sprzedaży rok do roku i zostaliśmy liderem swojej branży. Stale wspierają nas zespół marketingu i dbają o profesjonalną strategię. Firma służy radą i wskazówkami, które wykorzystujemy w codziennych decyzjach i obowiązkach.

    Jakub Lejwoda / MMANIAK Dyrektor zarządzający eCommerce

    Współpraca ze Strategicmind jest jednym z kluczowych czynników naszego wzrostu. Elastyczność i doświadczenie tej firmy umożliwiają nam szybkie zdobywanie kompetencji w nowych obszarach co przekłada się skuteczne osiąganie celów strategicznych. Cenimy sobie współpracę z Przemkiem i Joanną, której wpływ znacząco przyczynił się do poprawy efektywności i innowacyjności naszej organizacji.

    Jakub Studziński / Carpeto Sp. z o.o. CEO

    Profesjonalne podejście do tematu, szeroka perspektywa, wgryzanie się w biznes, aby lepiej dopasować działania. Polecam współpracę z Michałem.

    Marek Przystas / Olini COO

    Dzięki współpracy z Strategic Mind zatrudniliśmy i wdrożyliśmy najlepszego kandydata na stanowisko menedżerskie, który po kilkunastu miesiącach stał się szefem całego naszego ecommerce. Polecam współpracę z firmą w zakresie rozwoju kompetencji.

    Łukasz Grajewski / SZOPEX DUTKIEWICZ Sp. z o.o, Sp. K. CEO

    Współpraca z firmą Strategic Mind w zakresie rekrutacji na stanowisko eCommerce Managera okazała się kluczowym krokiem w rozwijaniu naszej działalności online. Rozpoczęliśmy od głębokiej analizy naszej strategii, procesów biznesowych oraz podziału odpowiedzialności, co pozwoliło nam na wypracowanie dedykowanej strategii dla naszego sklepu internetowego oraz określenie kompetencji i zakresu zadań przyszłego managera. Specjaliści z Strategic Mind wspierali nas również w optymalizacji procesów, które miały znaleźć się pod opieką nowo rekrutowanej osoby. Ponadto, współpraca ta ujawniła konieczność poszerzenia zespołu o stanowisko digital marketing managera, co również udało się zrealizować z sukcesem.

    Piotr Kuszewski / HAP Armatura Grupa SBS Prokurent | CMO

    Pozytywnie zaskoczyło mnie, że już pierwsze spotkanie było nie tylko omawianiem co będzie robione ale też robieniem konkretnych rzeczy. Dzięki temu cała zaangażowana w proces warsztatu załoga przekonała się do otwarcia się na współpracę co nie jest łatwe kiedy ktoś z zewnątrz przychodzi i mówi jak jest i jak powinno być. Polecam.

    Wojciech Marciniak / Grupa AVT Prokurent
    Nasi klienci