fbpx

Oferta dla resellerów B2B w rozwoju sprzedaży internetowej

Pomagamy budować strategie i procesy, które wspierają sprzedaż e-commerce B2B, minimalizując zaangażowanie handlowców i tradycyjnego marketingu.

Główne obszary wsparcia

Naszą wartością jest kompleksowy zespół managerów wszystkich kluczowych obszarów marketingu, sprzedaży oraz zarządzania.

  • Lejek marketingowy

    Wspieramy w tworzeniu od podstaw lub doskonaleniu lejka marketingowego sklepu w ujęciu klientów B2B i określeniu wytycznych dotyczących procesu planowania i przeprowadzania akcji promocyjnych.

  • Lejek sprzedażowy

    Przeprowadzamy gruntowną analizę sprzedaży, kluczowych klientów oraz pomagamy zbudować solidny proces, który zwiększa współczynnik konwersji oraz wartość zamówień

  • Wdrożenie automatyzacji procesów

    Zapewniamy strategiczne i organizacyjne wsparcie podczas kluczowych wdrożeń. Dbamy o sprawy przebieg procesów zarówno w przypadku zespołów klienta, jak i zewnętrznych agencji.

  • Rozwój zespołu

    Badamy kompetencje zespołu B2B i definiujemy kluczowe potrzeby kompetencyjne. Wspieramy w procesie rekrutacji kluczowych stanowisk oraz szkolimy z zakresu lead generation, obsługi CRM, automatyzacji , czy wykorzystania digital marketingu.

  • Strategia sprzedaży internetowej

    Dzięki ustaleniu kluczowych buyer person, tworzymy propozycję wartości firmy, czyli najważniejsze korzyści, jakie e-commerce oferuje klientom biznesowym. Na tych wartościach opieramy komunikację, która przemawia do grup docelowych i zwiększa sprzedaż.

  • Strategia rozwoju platformy e-commerce

    Pomagamy w określeniu potrzeb dotyczących platformy e-commerce dla B2B. Wspieramy w stworzeniu planu, wyborze nowych rozwiązań oraz negocjacjach z firmami wdrożeniowym.

Pracując z firmami B2B zauważyliśmy, kilka najczęstszych problemów.
Wśród najważniejszych, można wymienić:

  • Brak kompetencji w zakresie pozyskiwania klientów poprzez internet
  • Niska rentowność sprzedaży oraz wysokie koszty reklamowe i przepalone budżety na działania marketingowe
  • Niska konwersja sprzedaży i brak doświadczenia w rozwoju procesu sprzedaży internetowej
  • Stosunkowo niska ilość powracających klientów
  • Sklep internetowy nie przynosi oczekiwanych wyników sprzedaży
  • Nie wykorzystany potencjał sprzedaży internetowej

Jak pracujemy z firmami B2B w e-commerce?

Nasz proces współpracy oparliśmy na trzech, następujących po sobie krokach.

Warsztat zerowy

Koncepcja rozwiazań

Wdrożenie rozwiązań

  • Szczegółowe omówienie procesów w organizacji
  • Wizja lokalna w organizacji klienta
  • Analiza danych klienta wykonywana przez konsultantów biznesowych oraz ekspertów w dziedzinie technologii, marketingu i sprzedaży
  • Wskazanie obszarów, które wymagają zmian
  • Po warsztatach zerowych konsultanci w zespole roboczym ustalają problemy i wyzwania, oraz finalnie definiują diagnozę sytuacji wraz z rekomendacją rozwiązań.
    Podczas spotkania podsumowującego z klientem, Konsultant prowadzący przedstawia listę rozwiązań, mogą to być:

  • Budowa lub aktualizacja strategii marketingowej, taktyki sprzedażowej, procesów obsługi klienta
  • Szczegółowy audyt wybranego obszary i wdrożenia zmian w narzędziach marketingowych i systemach sklepowych + automatyzacja procesów – marketingu, reklam, obsługi klienta
  • Rozwój wewnętrznych kompetencji poprzez szkolenia, rekrutacje i wsparciu w zarządzaniu zmianą
  • Wdrożenie ustalonych rozwiązań przez klienta i jego zespół, przy profesjonalnym wsparciu Konsultantów, którzy zadbają o płynność procesu
  • Monitoring procesu zmian i analiza efektów
  • Bieżące konsultacje z klientem i weryfikacja przyjętych kierunków działania
  • W razie potrzeby i zmian rynkowych – rozszerzenie lub modyfikacja ustalonych rozwiązań
  • Co zyskujesz?

    • Czas

      Budujemy strategię i procesy, pomagamy w zarządzaniu, dzięki temu odzyskujesz czas. A Twoje cele są realizowane szybciej.
    • Spokój

      Profesjonalne przygotowana strategia pomaga lepiej spać i spokojniej myśleć o przyszłości. Poukładane procesy e-commerce zapewniają oszczędności i spokój.
    • Zyski

      Zapewniamy doświadczenie całego naszego zespołu, oraz transferujemy tę wiedzę i doświadczenie do Twojego zespołu i biznesu, na korzyść wzrostu zysku i rentowności.

    Zespół wspierający firmy B2B w kanale e-commerce

    Naszą przewagą jest specjalizacja i doświadczenie naszych wybranych konsultantów w zakresie wsparcia w rozwoju biznesu internetowego dla firm handlowych B2B.
    Paweł E-Commerce & Marketing Consultant
    Konsultant Strategic Mind z ponad 13-letnim doświadczeniem w branży. Wcześniej zbudował dział lead generation i sprzedaży internetowej B2B w GoldenLine, oraz ZnanyLekarz.pl. W ostatnich latach był odpowiedzialny za e-commerce w kilku sklepach internetowych – liderów swoich branż w Polsce i południowej Europie. Konsultował i pomagał w rozwoju już w ponad 50 marek i sklepów internetowych B2B oraz B2C.
    Patryk B2B eCommerce Consultant
    Kilkuletnie doświadczenie związane z zarządzaniem sklepem internetowym z segmentu B2B (m.in. dla marki Polmarkus – lidera wyposażenia branży spożywczej), działaniami digital marketingowymi, współpracą z dostawcami usług i agencjami. Zarządzanie rozwojem biznesu w obszarze e-commerce. Zarządzanie działaniami marketingowymi związanymi ze sklepem internetowym w segmencie B2B.
    Przemysław E-Commerce Consultant
    E-commerce’owy konsultant z ponad 11-letnim doświadczeniem i ponad 50 projektami w portfolio. Budował m.in. sukces największego polskiego sklepu z gadżetami spersonalizowanymi, gdzie osiągał ponad 50% wzrostu rocznie. W Strategic Mind wspiera z sukcesami resellerów B2B i B2C.

    Najlepszym pierwszym krokiem jest rozmowa z jednym z naszych Konsultantów z doświadczeniem w firmach handlowych B2B.

    Podczas bezpłatnej konsultacji można sprawdzić kompetencje Konsultanta oraz poszukać wstępnych rozwiązań problemów lub wyzwań, przed którymi stoi firma.

    Skontaktuj się z nami

    Miarą naszego sukcesu są wyniki naszych Klientów

    Success Story – Ewolucja tradycyjnej sprzedaży B2C/B2B do e-commerce

    Więcej
    Więcej case studies

    Poznaj opinie o nas

    Zawierzyliśmy firmie Strategic Mind opiekę nad strategią i egzekucją w naszym sklepie internetowym. Od momentu startu współpracy można było odczuć poprawę kluczowych wskaźników, które nieustannie dalej rosną. Odczuwalna jest też zmiana w sposobie funkcjonowania zespołu i poprawę morali. Współpraca z Strategic Mind jest jedną z najlepszych decyzji jakie podjąłem w moim życiu i mogę z czystym sercem zarekomendować Pawła jako dobrego partnera w biznesie.

    Maciej Serafin / PHU A/B/C Vice President of eCommerce

    Współpraca ze Strategic Mind to rozległa wiedza, praktyczne doświadczenie, ale przede wszystkim metodyczne podejście do procesu tworzenia strategii, taktyk i ich egzekucji. Nie bez znaczenia jest też charyzma i partnerskie podejście Konsultantów. Poprzez umiejętnie stawiane pytania zespół jest cały czas stymulowany do wspólnego poszukiwania rozwiązań i rozwoju, a na nim zależało nam najbardziej.

    Łukasz Grajewski / SZOPEX DUTKIEWICZ Sp. z o.o, Sp. K. (SklepBiegacza.pl) Dyrektor e-commerce

    Podjęcie decyzji o współpracy nie było łatwe, ale za rekomendacją zaufanych osób podjąłem ją. Jak na tamte czasy była to decyzja odważna, gdyż wiązała się z przekazaniem pewnych kompetencji do Strategicmind. Z perspektywy czasu, uważam że było warto, skorzystałem z okazji przesuwając się na inny poziom. Inwestycja zwróciła się, dzięki Przemek i Paweł.

    Adam Gierek / Europ24 Prezes Zarządu

    Zespół ma rozległą wiedzę popartą doświadczeniem na rynku e-commerce i ciągle szukają nowych rozwiązań. Polecam współpracę ze Strategic Mind!

    Miłosz Ryniecki / Fluentbe.com CEO

    Strategic Mind pomógł nam w strategii i taktyce, które uporządkowały chaos. Ponadto wybrali i pomogli wdrożyć system marketing automation i zbudowali zespół performance marketingu, oraz stale wspierają nas w analizie rynku i aktualizacji strategii marketingowej. Te rekomendacje spowodowały ponad 100% wzrostu sprzedaży rok do roku i zostaliśmy liderem swojej branży. Stale wspierają nas zespół marketingu i dbają o profesjonalną strategię. Firma służy radą i wskazówkami, które wykorzystujemy w codziennych decyzjach i obowiązkach.

    Jakub Lejwoda / MMANIAK Dyrektor zarządzający eCommerce
    Nasi klienci