Wielu właścicieli i menadżerów ecommerce’ów zachęcona świetnymi wynikami konkurencji zastanawia się nad zmianą z zwykłego e-mail marketingu na system klasy marketing automaton. Nie zawsze jednak należy zadać pytanie “Jaki” system wybrać, tylko “Czy”.

Czy to już czas na przesiadkę na zaawansowany system?

Czy mam wystarczającą ilość subskrybentów?

Czy zadbałem o relację, powracalność, procedury obsługi klientów, logistyki, customer experience?

Czy mam wystarczającą ilość ruchu w sklepie internetowym?

Czy mam strategię (plan taktyczny) na ten kanał?

Czy mam odpowiednie kompetencję do zarządzania tego typu narzędziem?

Jeżeli na większość pytań odpowiedziałeś twierdząco, poniżej znajdziesz kilka wskazówek na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniej platformy.

Po integracji i wdrożeniu kilkunastu narzędzi do email marketing automation przychodzi do głowy jedna myśl – nie ma rozwiązań idealnych dla każdego. Wiele systemów MA jest stworzone tylko i wyłącznie pod firmy zajmujące się sprzedażą B2B (dla firm) więc dla większości ecommerce’ów nie przyniesie pożądanych rezultatów i Twoja automatyzacja marketingu i dopasowanie e-maili pod konkretnego Klienta nie będzie różniła się od komunikacji za pomocą tradycyjnych systemów do email marketingu.

Artykuł ma na celu ukazanie funkcjonalności, nie zaś zarekomendowanie konkretnego narzędzia.

Dalsza część artykułu: https://marketingibiznes.pl/marketing/jaki-system-marketing-automation-wybrac/

P.S. Jeżeli chcesz otrzymać bezpłatny plik z porównaniem funkcjonalności 7 najczęściej wybieranych systemów marketing automation zostaw komentarz poniżej.

2 Comments

  1. poproszę o plik z zestawieniem MA – z przyjemnością poznam różnice,z góry dziękuję

    1. Dawid, podsyłam na Twój email 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *