Pomagamy e-commerce’om w zwiększeniu sprzedaży i rozwoju biznesu

W zarządzaniu e-commerce trzeba krytycznie podejść do oceny własnych kompetencji i szans. Osobie wewnątrz firmy brakuje tego krytycznego i obiektywnego spojrzenia. Pułapka wiąże się również z tym, że to co się zna, wybiera się chętniej. Tak też jest w zakresie oceniania własnych pracowników, agencji, produktów, sposobów działania na rynku, ale również taktyki dotarcia do klientów i zmiany podejścia w generowaniu ruchu i sprzedaży.

Skorzystaj z naszego doświadczenia.

Na sukces e-commercu składa się wiele czynników i nawet najlepsze kampania marketingowa może nie przynieść efektów, jeśli kuleje obsługa klienta czy logistyka. Budowa i egzekucja strategii wymaga szczegółowej analizy i planowania opartego na danych i w tym właśnie się specjalizujemy. Tworzymy kompletne strategie dla sklepów internetowych i pomagamy je wdrożyć. 

Mamy w zespole osoby, które zarówno budowały sukces dużych sklepów internetowych i pomagały w błyskawicznym rozwoju tych dopiero zaczynających. Dysponujemy doświadczeniem, które pozwala doradzać e-commerce’om na każdym etapie rozwoju biznesu. 

Jak działamy?

Analityka E-Commerce i Marketingu

Każde działanie strategiczne musi być oparte na dogłębnej analizie. Przeprowadzamy badania jakościowe i ilościowe obecnych klientów, analizujemy rynek i konkurencję. Sprawdzamy skuteczność obecnych działań marketingowych i reklamowych. Pomagamy sklepom zrozumieć dane i uczymy korzystać z nich na bieżąco, gdyż tylko w ten sposób można zapewnić stabilny rozwój. W skład analityki wchodzą takie działania, jak:

  • Audyt performance marketingu
  • Analiza i badania klientów
  • Analiza konkurencji
  • Analiza kompetencji zespołu i agencji e-commerce
  • Analiza partnerów i marketplace

Strategia marketingowa E-Commerce

Na podstawie analizy tworzymy szczegółową strategię, na której sklep bazuje dalsze działania. Określamy persony, definiujemy rynki docelowe i pozycjonowanie sklepu. Ustalamy przewagi konkurencyjne sklepu oraz Value Proposition, czyli najważniejsze korzyści, jakie oferuje E-Commerce dla klienta. Pracujemy także nad ścieżką zakupową i udoskonalamy Customer Experience, czyli całościowe doświadczenie klienta ze sklepem. Znajomość i odpowiednie wykorzystywanie tych informacji stanowi podstawę sukcesu biznesowego. 

  • Stworzenie person
  • Określenie i scharakteryzowanie rynku docelowego
  • Pozycjonowanie marki/sklepu
  • Opracowanie Value Proposition
  • Określenie przewag konkurencyjnych
  • Praca nad Customer Experience

Cele E-Commerce

Nasze wieloletnie doświadczenie w branży i perspektywa spojrzenia na biznes z zewnątrz pozwala nam doradzać podstawowych kwestiach rozwoju sklepu. Pomagamy w stworzeniu modelu ekonomicznego i ustaleniu celów biznesowych oraz KPI, czyli najważniejszych wskaźników efektywności firmy. 

Opracowanie nadrzędnych celów to rzecz ważna, a często niesłusznie pomijana przez e-commerce’y. Dlatego nieodłącznym elementem naszego consultingu jest również pomoc w stworzeniu Misji i Wizji, czyli odpowiedzi biznesowej na odwieczne pytanie – “Kim jesteśmy i dokąd zmierzamy?”. Ustalenie spójnej Misji oraz Wizji i ich udokumentowanie jest często kamieniem milowym w historii firmy, gdyż przypomina o najważniejszych celach i pomaga się na nich skupić. 

  • Stworzenie modelu ekonomicznego
  • Analiza budżetu
  • Ustalenie celów biznesowych i KPI
  • Stworzenie Misji i Wizji firmy

Taktyka – opracowanie strategii komunikacji

Stworzenie strategii marketingowej i określenie celów pozwala na opracowanie taktyki komunikacji. Na tym etapie ustalamy zarówno kanały, jak i sposób komunikacji oraz budujemy lejek marketingowo-sprzedażowy. Tworzymy też wytyczne identyfikacji wizualnej. 

Ustalamy potrzeby według obecnych kompetencji zespołu, a w razie potrzeby wspieramy w znalezieniu i negocjacjach z agencjami reklamowymi lub software house’ami. Ponadto, dobieramy i pomagamy wdrożyć systemy CRM, marketing automation czy też platformę e-commerce. Opracowanie taktyki to trudny, lecz niezwykle istotny etap w rozwoju każdego e-commerce’u, a nasi konsultanci pomogą Ci przejść go jak najsprawniej. 

  • Określenie potrzebnych kompetencji w zespole
  • Stworzenie lejka marketingowo-sprzedażowego
  • Stworzenie wytycznych do komunikacji
  • Opracowanie identyfikacji wizualnej
  • Wybór i wsparcie przy wdrożeniu narzędzi (CRM, MA, e-commerce platform)

Działania E-Commerce

Kolejnym etapem jest egzekucja, czyli przełożenie wszystkich założeń na działania, które planujemy w czasie. Układamy plan konkretnych działań marketingowych na wszystkich wybranych kanałach – od social mediów po mailingi i kampanie influencerami. Ponadto, pomagamy zespołom e-commerce w tworzeniu zakresów obowiązków i przydzielaniu odpowiedzialności. Układamy komunikację i dbamy o odpowiednie ustalanie priorytetów dla nas i dla zespołu. Pomagamy wdrożyć narzędzia do śledzenia zadań, przeprowadzamy szkolenia i wspieramy w rekrutacjach i wdrożeniach pracowników, freelancerów i agencji. Układamy działania i usprawniamy raportowanie w zakresie tygodniowym, by stale śledzić ich skuteczność. 

  • Planowanie konkretnych działań
  • Szkolenie i rozwój pracowników
  • Ustalanie priorytetów i nakładanie odpowiedzialności
  • Wdrożenie narzędzi do ustalania i śledzenia procesów
  • Usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy oraz z freelancerami i agencjami

Kontrola E-Commerce

Aby ustalona strategia i taktyka przynosiły efekty, konieczna jest stała kontrola. Dbamy zarówno o skuteczność działań marketingowych, reklam, jak i działów sprzedaży i agencji zewnętrznych. Pilnujemy, by komunikacja była spójna z założeniami strategii. 

Analizujemy też wyniki obsługi klienta i badamy opinie o sklepie. Wszystkie te działania wpływają na wizerunek sklepu i budują zaufanie do marki, a więc są decydujące na drodze do rozwoju biznesu. 

  • Analiza wyników obsługi klienta
  • Kontrola spójności komunikacji marketingowej
  • Analiza skuteczności reklam 
  • Analiza ruchu na stronie
  • Mierzenie KPI
  • Kontrola wizerunku marki
  • Always on – ciągła analiza strategii i wyciąganie wniosków