Czym zajmuję się firma Klienta?
Klient to znany i ceniony producent żywności funkcjonalnej, prozdrowotnej oraz naturalnych kosmetyków. Od kilku lat prowadzi sprzedaż w kanale eCommerce (Direct-to-Consumer), zarówno w Polsce i za granicami kraju.
Nasz klient zgłosił się do nas z potrzebą poprawy wyników sprzedaży internetowej, ale także z problemami wynikającymi ze współpracy z dotychczasową agencją marketingową. Agencja działała na zamkniętym koncie, co ograniczało wgląd klienta w prowadzone działania. Dodatkowo, agencja nie była w pełni responsywna, co w e-commerce, gdzie sprawne procesy marketingowe i sprzedażowe są kluczowe, było znaczącym problemem. Klient podejrzewał również, że większość generowanego przychodu pochodziła głównie z reklam na brand oraz remarketingu, co ograniczało możliwość pozyskania nowych klientów. Sytuację skomplikowała jeszcze propozycja znacznej podwyżki wynagrodzenia przez agencję. Po przeprowadzeniu bezpłatnej konsultacji wspólnie stwierdziliśmy, że warto zrobić krok wstecz i przyjrzeć się całej strategii eCommerce, która może być kluczem do wprowadzenia oczekiwanej zmiany również w bieżących wynikach.
Po przedstawionych rozwiązanach rozpoczęliśmy mapowania ich dotychczasowej strategii, procesów i wyników podczas Warsztatu Zerowego.
Przyjrzeliśmy się:
- strategii na eCommerce, budżetowaniu i ustalaniu celów
- strategii, lejkowi marketingowemu, oraz procesom w tym dziale
Naszym cele było zmapowanie jak aktualnie wykonywana jest praca, żeby znaleźć pobszary do optymalizacji. Mieliśmy również ubrać w strategię to, co zarząd sklepu miał w głowach, dlatego odbyliśmy szereg rozmów z kluczowymi decydentami. Zebraliśmy informacje od Zarządu i dokładnie prześledziliśmy procesy marketingowo-sprzedażowe sklepu.
Jak się okazało, strategia firmy nie wymagała wielu poprawek. Klient doskonale znał potrzeby swojej grupy docelowej i potrafił dopasować do niej spójną strategię produktu i komunikacji.
Po analizie strategii poszliśmy o krok dalej. Weryfikując taktykę firmy, znaleźliśmy “czarną dziurę”. Zauważyliśmy, że konto reklamowe Facebook Ads, obsługiwane przez zewnętrzną agencję nie jest własnością firmy, tylko agencji.
Dla właściciela sklepu internetowego oznacza to jedno: brak transparentności w działaniach podejmowanych przez agencję, problemy związane z przekazaniem konta w ręce innej agencji lub wewnętrznemu zespołowi specjalistów oraz brak jakiejkolwiek kontroli nad prowadzonymi przez agencję działaniami.
Agencja przekazywała klientowi dane dotyczące skuteczności podejmowanych działań w comiesięcznych raportach, z których – po wnikliwej analizie – jasno wynikało, że agencja nadużywa reklam kierowanych do obecnych klientów (baz remarketingowych), unikając pozyskania nowych. A to właśnie poszerzanie bazy klientów było jednym z kluczowych celów reklamowych naszego klienta.
Z naszej perspektywy widok zamkniętego konta reklamowego, którego właścicielem przecież powinien być Klient, jest syreną alarmową i sugerujemy wypowiedzenie umowy nieuczciwej agencji i jak najszybsze utworzenie własnego konta reklamowego.
Po warsztacie zerowym i przedstawieniu obszarów do optymalizacji, Klient zgodził się z naszą argumentacją, że głównym błędem jest uzależnianie się od agencji w kluczowych dla ich biznesu kanału marketingowego i budowania brandu. Rozumiał, że taki krok trzeba będzie podjąć prędzej czy później, a im szybciej się na niego zdecydujemy, tym szybciej utworzymy taką strukturę reklam FB Ads, która bezpośrednio przełoży się na wzrost dochodów w sklepie internetowym.
Raport zbiegł się z drastyczną propozycją podwyżką stawek agencji.
Dodatkowo klient odzyska dowolność w dobrze partnerów biznesowych lub możliwość zatrudnienia dedykowanego specjalisty, który docelowo zajmie się obsługą reklam.
Wspólnie z klientem zdecydowaliśmy, że naszym planem i celem współpracy będą:
- Wypowiedzenie umowy agencji
- Przeniesienie struktury konta reklamowego, w oparciu o zdawkowe raporty
- Zaplanowanie strategii działań promocyjnych
- Optymalizacja i zaprojektowanie przejrzystej struktury konta reklamowego
- Wypracowanie dobrych praktyk
- Przekazanie wiedzy zespołowi
- Rekrutacja specjalisty, który docelowo przejmie obsługę reklam w systemie Facebook Ads






