W lutym 2021 roku odezwał się do nas właściciel jednego z polskich sklepów internetowych. Właściciele i założyciele sklepu potrzebowali wsparcia w analizie biznesowej oraz taktyce marketingowej.
Nasz klient w pierwszej kolejności szukał analityka biznesowego, jednak po krótkiej rozmowie z nami stwierdzili, że warto zrobić krok wstecz i przyjrzeć się całej strategii marketingowej firmy.
Nasza rolą było przyjrzenie się lejkowi marketingowemu firmy i poukładanie go. Mieliśmy ubrać w proces to, co zarząd sklepu miał w głowach, dlatego odbyliśmy szereg rozmów strategicznych. Nasz Strateg Paweł zbierał informacje od Zarządu i dokładnie prześledził procesy marketingowo-sprzedażowe sklepu.
Jak się okazało, strategia firmy nie wymagała wielu poprawek. Klient doskonale znał potrzeby swojej grupy docelowej i potrafił dopasować do niej spójną strategię produktu i komunikacji.
Po analizie strategicznej poszliśmy o krok dalej. Weryfikując taktykę firmy, znaleźliśmy “czarną dziurę”. Zauważyliśmy, że konto reklamowe Facebook Ads, obsługiwane przez zewnętrzną agencję nie jest własnością firmy, tylko agencji.
Dla właściciela sklepu internetowego oznacza to jedno: brak transparentności w działaniach podejmowanych przez agencję, problemy związane z przekazaniem konta w ręce innej agencji lub wewnętrznemu zespołowi specjalistów oraz brak jakiejkolwiek kontroli nad prowadzonymi przez agencję działaniami.
Agencja przekazywała klientowi dane dotyczące skuteczności podejmowanych działań w comiesięcznych raportach, z których – po wnikliwej analizie – jasno wynikało, że agencja nadużywa reklam kierowanych do obecnych klientów (baz remarketingowych), unikając pozyskania nowych. A to właśnie poszerzanie bazy klientów było jednym z kluczowych celów reklamowych naszego klienta.
Z naszej perspektywy widok zamkniętego konta reklamowego, którego właścicielem przecież powinien być Klient, jest syreną alarmową i sugerujemy wypowiedzenie umowy nieuczciwej agencji i jak najszybsze utworzenie własnego konta reklamowego.
Klient zgodził się z naszą argumentacją. Rozumiał, że taki krok trzeba będzie podjąć prędzej czy później, a im szybciej się na niego zdecydujemy, tym szybciej utworzymy taką strukturę reklam FB Ads, która bezpośrednio przełoży się na wzrost dochodów w sklepie internetowym.
Dodatkowo klient odzyska dowolność w dobrze partnerów biznesowych lub możliwość zatrudnienia dedykowanego specjalisty, który docelowo zajmie się obsługą reklam.
Wspólnie z klientem zdecydowaliśmy, że naszym celem będą:
- Wypowiedzenie umowy agencji
- Przeniesienie struktury konta reklamowego, w oparciu o zdawkowe raporty
- Zaplanowanie strategii działań promocyjnych
- Optymalizacja i zaprojektowanie przejrzystej struktury konta reklamowego
- Wypracowanie dobrych praktyk
- Przekazanie wiedzy zespołowi
- Rekrutacja specjalisty, który docelowo przejmie obsługę reklam w systemie Facebook Ads
Zaprojektowanie struktury konta reklamowego
Naszym pierwszym zadaniem było ułożenie struktury konta reklamowego, w oparciu o plany promocyjne naszego klienta i wcześniejsze działania agencji.
Niestety, agencja nie ułatwiła nam w żaden sposób zadania. Nie udostępniła żadnych dodatkowych danych i odcięła nas od informacji. To kolejny argument, za tym, aby nie wiązać się z firmami, które działają w sposób nietransparentny – w przypadku wypowiedzenia umowy kontakt może zostać zerwany.
Na podstawie danych z ogólnodostępnej biblioteki reklam FB Ads, kreacji reklamowych przez klienta i zdawkowych danych z raportów agencji, udało nam się ułożyć reklamy w taki sposób, aby bez ryzyka spadku dochodów rozpocząć dalsze prace.
Pierwszy etap został ukończony bardzo sprawnie, dzięki zaangażowaniu w sprawę po stronie klienta, który zdając sobie sprawę z powagi sytuacji, starał się ułatwić naszą pracę.
Dobre praktyki
W kolejnym kroku utworzyliśmy dedykowaną tablicę w narzędziu do zarządzania projektami (Trello), która miała nam posłużyć zarówno za wizualizację lejka sprzedażowego oraz do planowania bieżących działań promocyjnych.
Wspólnie z klientem zdecydowaliśmy się na cotygodniowe spotkania, podczas których na bieżąco podsumowaliśmy działania oraz planowaliśmy kolejny tydzień pracy.
Na każdym etapie podejmowanych działań, klient był informowany o obecnym statusie prac, przeszkodach oraz oczywiście sukcesach.
Cotygodniowe spotkania oraz praca na Trello miała jeszcze jedno zadanie: przekazanie wiedzy zespołowi marketingowemu klienta o analizie skuteczności działań reklamowych. Każda analiza była prowadzona w obecności osób odpowiadających za marketing marki oraz w formie przejrzystych raportów, których szablon został zaproponowany przez naszych konsultantów.
Efekt wspólnej pracy z klientem?
Porównując dane rok do roku (kwiecień 2021 do kwietnia 2022), udało nam się:
- Wygenerować 89,59% więcej transakcji z FB Ads
- Poprawić współczynnik konwersji o 121,35%
- Zwiększyć przychody o 84,03%
- Zwiększyć średni czas trwania sesji o 34,18%
Rekrutacja
Po pełnym przejęciu konta reklamowego, zaprojektowaniu nowej struktury oraz wypracowaniu dobrych praktyk dotyczących analizy działań reklamowych, nadszedł czas na rekrutację specjalisty, który poprowadzi działania reklamowe dalej.
Jako Strategic Mind zarekomendowaliśmy naszemu klientowi kandydatkę, która błyskawicznie przeszła przez etap rekrutacji, robiąc bardzo pozytywne wrażenie zarówno na nas, jak i właścicielach omawianego biznesu.
Została zatrudniona jako specjalistka ds. eCommerce, której dodatkowym zadaniem będzie obsługa konta reklamowego FB Ads.
Przygotowana przez nas struktura oraz dzięki transparentnym działaniom, prowadzonym ramię w ramię z klientem proces przejęcia i przekazania odpowiedzialności przebiegł bardzo sprawie. Doświadczona w prowadzeniu kampanii reklamowych w systemie Facebook Ads specjalistka „z marszu” przejmie opiekę nad kontem reklamowym, wiedząc, że w każdej chwili może liczyć na nasze wsparcie.


Projekt w liczbach
Poznaj wyniki case study
wzrostu ROAS
wzrostu wsp. konwersji
zatrudniony i przeszkolony specjalista
Jesteśmy spokojni o jakość obsługi konta reklamowego, którego właścicielem jest z powrotem nasz klient.
Pozostajemy do dyspozycji nowo zatrudnionej specjalistki, która w razie jakichkolwiek wątpliwości może skontaktować się z naszym zespołem.
W tym czasie nasz Konsultant wyspecjalizowany w ekspansji zagranicznej wspólnie z właścicielami, realizuje kolejne działania wynikające z naszej strategii rozwoju w tym wejście marki na sąsiadujące rynki oraz badanie potencjału sprzedażowego w zachodnioeuropejskich marketplace.