Digital Marketing Consultant
Czym dokładnie będziesz się zajmować?
Strategia
- Bezpośrednia praca z właścicielami / kadrą zarządzającą nad strategią digital.
- Projektowanie i wdrażanie strategii digital marketingowej wspólnie z klientem i jego zespołem.
- Planowanie kanałów marketingowych i sprzedażowych
Planowanie
- Przygotowywanie procesów i rekomendacji, warsztatów i realizacja części najtrudniejszych zadań z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, z pomocą analityków i specjalistów w danym obszarze np.: seo, sem, fb ads, cro, ux.
- Pomoc w realizacji działań wynikających ze strategii za pomocą zespołu i agencji klienta – wsparcie właściciela / menedżerów w kluczowych decyzjach personalnych i pomoc w zarządzaniu zespołem.
- Stała analiza i kontrola wyników, rynku, klientów i konkurencji za pomocą wdrożenia odpowiednich procesów dla zespołu.
- Zarządzanie zmianą i uporządkowanie strategii, procesów, poprzez warsztaty, szkolenia, rekrutację.
Jak są nasze wymagania?
Kompetencje twarde
- Praktyczne doświadczenie w zarządzaniu zmianą, zespołem lub działem marketingu po stronie biznesów internetowych – doświadczenie w byciu koordynatorem zmiany, trenerem lub menedżerem digital marketingu w ecommerce lub team leaderem / menedżerem w agencji marketingowej 360 obsługującej ecommerce.
- Praktyczna znajomość synergii pomiędzy seo, sem, fb ads, cro, ux, e-mail/marketing automation i innych taktyk (kanałów pozyskiwania ruchu, klientów i zamówień) oraz platform sprzedażowych.
- Jesteś T-shaped marketerem. Masz zrozumienie dla całej strategii marketingu i sprzedaży internetowej, ale również jesteś ekspertem w minimum jednej specjalizacji (np.: content, performance, seo, marketing automation).
- Doświadczenie w rekrutacji zespołów, oraz agencji.
- Budowanie powtarzalnych procesów. Podejście strategiczne i procesowe, a nie tylko oparte o growth hacking i quick wins
- Umiejętność wzniesienia się ponad organizację – strategiczne myslenie – helicopter view.
- Mile widziane – certyfikacje typu DMI Certified Strategy & Leadership Specialist / Professional Diploma in Digital Marketing
Kompetencje miękkie
- Predyspozycje i doświadczenie w przekazywaniu wiedzy, szkolenia i rozwijania innych.
- Analityczne i strategiczne myślenie
- Odpowiedzialność, dyscyplina pracy i zaangażowanie.
- Umiejętność negocjacji, potrzeba decyzyjności.
- Stała potrzeba rozwoju z zakresu ecommerce i marketingu.
- Kontrolowanie ego i zrozumienie swojej roli w zespole.
- Precyzyjna komunikacja i umiejętność delegowania.
Co oferujemy?
- Pracę na rzecz klientów od 120 do 140h / mc (zdalna obsługa 7/8 klientów) – reszta czasu zależy od Ciebie – mamy szkolenia, spotkania 1:1 lub odpoczywamy przed kolejnymi wyzwaniami.
- Stały rozwój i realny wpływ na wzrost sklepów internetowych – poczucie sprawczości i decyzyjności. Pracujemy z małymi i średnimi biznesami internetowymi: ecommerce oraz markami DTC, które chcą się skalować.
- Możliwość poznania ecommerce od strony najwyższej kadry, mamy dostępy do kluczowych danych sklepów, wiemy co działa, a co poniosło porażkę.
- Kontakt z najlepszymi ekspertami (seo, sem, fb ads, performance) oraz innymi konsultantami w zespole Strategic Mind i wspólna praca nad wynikiem najfajniejszych biznesów internetowych i marek DTC.
- Stałą wewnętrzną edukację i wsparcie członków naszego zespołu – mocno na to stawiamy i wspieramy.
- Praca w pełni zdalna – kwartalne spotkania integracyjne w naszym biurze w Warszawie.
- Faktura B2B
- Pracę projektową od 120 do 140h mc, czyli jeżeli jesteś zorganizowany możesz mieć wolny dzień w każdym tygodniu
Dlaczego warto do nas dołączyć?
- Nie zajmujemy się operacyjnymi czynnościami związanymi z wyklikiwaniem reklam, niskopoziomową egzekucją powtarzalnych procesów.
- Wspólnie z Zarządami najfajniejszych marek współtworzyć strategię rozwoju, która następnie jest realizowana wewnętrznie lub przez podwykonawców pod naszym okiem.
- Nasi konsultanci mają kilkuletnie doświadczenie w e-commerce, nie stają się członkami zespołu, ale wchodzą w rolę zewnętrznych ekspertów, którzy mają świeże spojrzenie, bez wikłania się w relacje osobiste, układy w firmie.
- Jesteśmy skupieni na praktycznych wdrożeniach, a nie teoretycznych opracowaniach. W przypadku kiedy klient nie wykazuje chęci do wdrażania naszych rekomendacji, podejmujemy kilka prób, po czym jeśli sytuacja jest bez rezultatów, rozwiązujemy współpracę.
- Nasz Zespół to praktycy z uzupełniających się obszarów, konsultujemy trudne przypadki, casy klientów i dzielimy się wiedzą – mastermindy (1x w tyg), realna praca z innym konsultantem (on the job training), wewnętrzny kurs online, sesje mentoring z team leaderem.
- Podczas współpracy będziesz miał możliwość współpracy z wieloma klientami, więc zapewniamy, że się dużo nauczysz. Pracujemy w systematyczny sposób wdrażając oczekiwaną przez naszych klientów zmianę, a nie doraźne konsultacje.
Jak wygląda proces rekrutacji?
- Po otrzymaniu aplikacji, analizujemy zgłoszenia i opcjonalnie zadajemy dodatkowe pytania via email.
- Wstępna 30-minutowa rozmowa telefoniczna lub spotkanie online, podczas którego porozmawiamy o szczegółach naszej oferty.
- Podsyłamy zadanie rekrutacyjne, oparte o przykładowy problem z branży eCommerce, oraz o przygotowanie procesu, w którym pokażesz nam jak podejść do jego rozwiązania.
- Spotkanie online z Liderem Zespołu na „próbną konsultację” Omówienie testu rekrutacyjnego, sprawdzenie poziomu wiedzy i doświadczenia, oraz omówienie naszych usług.
- Finalizacja rekrutacji – to ostatni etap podczas, którego omówimy warunku współpracy i przedstawimy finalną propozycję i umowę opartą o wspólne ustalenia.
- Całość procesu trwa maksymalnie 2 tygodnie od momentu wysłania aplikacji.
Jeżeli masz dodatkowe pytania skontaktuj się poprzez hello@strategicmind.pl